Thursday, March 24, 2016

Újrafelhasznált nyílt adatok sikertörténeteit gyűjtik - legyen a 25 kiválasztott között, akikkel interjút is készítenek

European Data Portal runs survey on Open Data use cases

http://www.europeandataportal.eu/en/content/european-data-portal-runs-survey-open-data-use-cases
25 most interesting examples of Open Data re-use will be approached for an interview.
The stories will be shared on the European Data Portal.
Forrás: Giacomo Martinaro, LinkedIn

Monday, February 22, 2016

IGNITE - a Hexagon Geospatial pályázata

A kép forrása: http://go.hexagongeospatial.com/l/64872/2016-02-18/6wxr6x 
A 260,000 USD összdíjazású jövő térképe (IGNITE Hexagon Geospatial Smart M.App®) pályázat tárgya, részvételi feltételek, határidő, az április 14-i budapesti információs nap részletei:
http://www.hexagongeospatial.com/ignite 
Az információ forrása: Bernhard Harzer Verlag GmbH  hírlevele (2016.február 22). Info portál: www.GEObranchen.de

Monday, February 08, 2016

Világméretű Urbanisztikai Csúcstalálkozó Shanghaiban - március 3-ig küldhető be előadás/poszter kivonat

Az ez év szeptember 5-9 között Shanghaiban sorra kerülő nagyszabású urbanisztikai konferenciára Urban Transitions 2016 a szervezők az alábbi négy témakörben várnak hozzájárulásokat:
A fenti témacsoportokban előadás megtartásra vagy poszter-bemutatásra 2016. március 3-ig várják  kivonatok beküldését. A rendezvény tudományos bizottságának magyar tagja is van Kovács Zoltán személyében. Bővebb információ: http://urbantransitionsconference.com

Saturday, January 23, 2016

Tervezés alatt a WWEC 2016 - fókuszban az OpenCitySmart!

Az alábbi előzetes figyelemfelhívás a tegnapi Pro Urbe és Terra Studió Kft-k által rendezett Smart City - Smart Mobility konferencia alkalmából készült Patric Hogan és Prof.Maria A. Brovelli információi felhasználásával a vendéglátó és minden más érdeklődő számára.


WWEC 2016
NASA World Wind Europa Challenge 2016

A 2015. évi győztesek díja
A kiírás és az elmúlt évek pályázati munkái itt tekinthetőek meg:

Az idei témakör:  CitySmart, Open Source Apps for Urban Management

A pályázati eredmények lehetséges bemutatása 
A)
OGRS – Open source Geospatial Research and Education
Perugia, 2016 október 12-14
Javasolt szekció:  CitySmart, Open Source Apps for Urban Management
Levezetők: Patrick Hogan (NASA Ames), Prof.Maria A. Brovelli (Polimi Como)

Annotáció
A population explosion is occurring simultaneous with a massive shift of people moving from rural to urban living. In 1950 at a mere 2.5 billion, we were almost evenly distributed between rural and urban areas. Today we have a global population three times that of 1950, and 80% of the developed world now live in cities. Our home planet, Earth, must now be wisely cared for if we are to address this exponentially growing problem. Adding to these issues, each year we are consuming 1.5x Earth’s sustainable resources. This cannot continue. The cities of the world must begin to seriously address the issue of sustainable living. If we can work collaboratively to solve these problems, we will all benefit from sharing our best ideas.

This collective problem solving and sharing of solutions will also help us better appreciate our common needs and similar aspirations. In the session open platforms and geospatial tools for building these sustainable living solutions will be presented. These applications, which will contribute to an "OpenCitySmart" will provide the functionalities a city needs to smartly manage urban living, i.e., infrastructure, power, water, sewer, etcetera, transportation, city services, fire, safety, construction, permits, everything a city needs, even support for optimizing agriculture. 

B)
Szándék szerint WWEC 2016 pályázat a Shanghaiban szeptemberben rendezett Urban Transitions konferencián is nyilvánosságot kaphat, hiszen (Patrick Hogan a rendezvény szervező bizottsági tagja.
Urban Transitions
Peking, 2016. szeptember 5-9

Bővebbet a Web World Wind nyíltforrású fejlesztői platformról:

Wednesday, January 13, 2016

Térinformatika és földügyi menedzsment továbbképzési lehetőség a GSDI szervezet intézményi és egyéni tagjai számára

A címbeli témában idén is megrendezésre kerül a hagyományos továbbképző tanfolyam Tajpejben. Ugyan az ingyenes részvétel csak a felsorolt kedvezményezett térségekből jelentkezők számára biztosított, a hazai érdeklődő(k) számára érdemes megérdeklődni a részvétel lehetőségét és feltételeit. 
Roger Longhorn GSDI főtitkára írja mai levelében:
A Tajvani Tudományos Akadémia kertjében. Fotó: RFG
"2016 Training Opportunity in GIS and Land Management Eligibility available for members of the GSDI Association
The Capacity Building Project of the GSDI Association will provide a free training opportunity for 5 candidates from Africa, Latin America and Asia Pacific Region to attend the ICLPST (International Center for Land Policy Studies and Training) training Seminar on Geographical Information Systems and Land Management in Taipei, Taiwan, Republic Of China. The training seminar will be held from March 2, 2016 to March 15, 2016.
Taiwan, Republic of China is the sponsor of the training program that entrusts ICLPST to carry out the project. Each candidate must satisfy the following guidelines:
(a) Candidates must be an Individual Member of the GSDI Association, or must be affiliated with an Organizational Member of the Association.
(b) Candidates must be proficient in both spoken and written English in order to be able to follow lectures and instructions conducted in English. Nominees with basic computer skills will be considered more suitable for this course.
(c) Candidates must be the persons who are presently working as an administrator, planner or project analyst in areas such as land use and management, urban planning, land surveying, spatial data infrastructure, geographic information systems, etc.
(d) Candidates must be under the age of 55 and must be medically certified as fit for study and travel abroad. Those Selected should submit a medical certificate to Taiwan, Republic of China in 7 days after the announcement of the selected name list; otherwise, we will fill the vacancy with the next name in line. Please see the referenced Medical Report form for the required physical check-up. Those who are taking medication for chronic diseases have to prepare sufficient medication for the duration of their stay in Taiwan, Republic of China.
All participants should have valid passports and visas (they shall apply for a visa valid for at least a one month stay) for entry into Taiwan, Republic of China. Please note that each participant will receive a round-trip, economy-class air ticket for travel between his/her country's capital city and Taipei by the most direct route, and will be provided with board and lodging expenses during the training seminar. The participant is fully responsible to pay for any and all other incidental expenses in connection with the travel such as visa fees, airport taxes, en-route hotel accommodations, etc.
To better facilitate discussions among the participants and with the lecturers, we require that every participant prepare a country paper about developments in their home country to be presented in class. The topic should be relevant to the theme of the course (see the curriculum). Each country-based presentation is limited to 20 minutes. A computer and projector will be provided by the Center (ICLPST) for the presentation. However, outside the presentation, participants are expected to bring and use their own laptop computers during the training seminar.
If you are interested in the training seminar, please fill in the application form as attached or found at:
http://ngis2.moi.gov.tw/lan_en/Content.aspx?MenuID=95&SubjectID=564
Send this to Mr. Jeremy Shen, Deputy Director, Individual Members, of the GSDI Association at: jeremyshen0120@hotmail.com or moi0795@moi.gov.tw
before January 15, 2016.
Every application submitted will be reviewed by GSDI Association's Review Committee. Selections should occur within 10 to 15 days."

Friday, November 27, 2015

Közelgő EU H2020 ICT Információs Napról és pályázati lehetőségekről:

A mai postából. Németh Edina, az EU ICT program hazai kapcsolattartójának körlevele a közelgő EU H2020 ICT Információs Napról és pályázati lehetőségekről:

"Horizont 2020 - ICT & FET Hírek 
Tartalom


Horizont 2020 Infokommunikációs Technológiák - Információs Napok
Budapest, 2015. december 3. és 2015. december 4.
Az Európai Bizottság októberben publikálta a 2016-17. évi Horizont 2020 Információs és Kommunikációs Technológiák munkaprogramot, amely több, mint 1,5 milliárd EUR támogatást irányoz elő közel 50 kutatási és innovációs témára. Ezek mellett a társadalmi kihívások, illetve a kiváló tudomány pillérek egyes munkaprogramrészeiben, valamint más kapcsolódó programokban is számos IKT-orientált felhívás nyílt meg.
A Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal információs napot szervez a Horizont 2020 IKT pályázati lehetőségeiről 2015. december 3-n és 4-én. (A várható érdeklődésre való tekintettel, az információs napot egyező napirenddel két külön napon ismételjük, kérjük csak az egyik napra regisztráljon).
Az információs napok áttekintést adnak a H2020 és kapcsolódó programok IKT orientált felhívásairól.
Az IKT szekció főelőadója: 
Morten Moller, Európai Bizottság, DG CNECT
Jelenlegi tevékenysége: F.3. Programme Coordination vezetője. Feladata az IKT munkaprogram kidolgozásának koordinálása, amely meghatározza az IKT felhívások kutatási tartalmát és indikatív költségvetését. Feladata kiterjed a Horizont 2020 más területén megjelenő IKT tematikák kimunkálásának koordinálására is.
 
Korábbi tevékenysége: IST Operations vezetője: a felhívások szervezése és információ nyújtása, a pályázatok értékelése, a szerződéses tárgyalások folytatása és a projektek végrehajtásának menedzselése az EC részéről.
 
Nagy tapasztalatot szerzett korábban a Telematics és az IST programok végrehajtásában, többek között az e-Learning technológiákban. Az Európai Bizottsághoz való csatlakozást megelőzően a Dán Open University igazgatója volt, kutatott és oktatott.

Így ha a legautentikusabb forrásból akar hallani az idei Horizont 2020 IKT felhívások szakmai tartalmáról és a Horizont 2020 IKT előkészületeiről, itt a helye a rendezvényünkön!
Időpontok:
2015. december 3, 14:30 - 17:30
2015. december 4, 09:30 - 12:30
A rendezvényt egyező napirenddel két külön napon ismételjük, kérjük csak az egyik napra regisztráljon!
Helyszín:
Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal
1077 Budapest, Kéthly Anna tér 1.
Dec 3: 231. terem
Dec 4: 421. terem
A rendezvény munkanyelve:
angol és magyar
Regisztráció
A tervezett program:
Dec. 3
Dec. 4

14:00 - 14:30
09:00 - 09:30
Regisztráció
14:30 - 14:40
09:30 - 09:40
Üdvözlet 
Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal
14:40 - 15:10
09:40 - 10:10
IKT a Horizont 2020 pilléreiben – Áttekintés
2016-17. évi IKT munkaprogram (ipari versenyképesség pillér)
Morten Moller, Európai Bizottság, DG CNECT
15:10 - 15:30
10:10 - 10:30
KKV eszköz, Fast Track to Innovation, 
Közös technológiai kezdeményezések (ECSEL),
Tevékeny és önálló életvitel program (AAL)
Divinyi Ágnes, Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal
15:30 - 15:45
10:30 - 10:45
Kérdések és válaszok
15:45 - 16:00
10:45 - 11:00
Kávészünet
16:00 - 16:20
11:00 - 11:20
IKT a társadalmi kihívások pillérben és az átfogó területeken 
Morten Moller, Európai Bizottság, DG CNECT
16:20 - 16:40
11:20 - 11:40
Jövőbeni és feltörekvő technológiák (FET) 
Németh Edina, Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal
16:40 - 17:00
11:40 - 12:00
H2020 a résztvevők szemszögéből
17:00 - 17:30
12:00 - 12:30
Kérdések és válaszok



Horizont 2020 - 2016-17. évi ICT orientált pályázatok
Az Európai Bizottság októberben publikálta a 2016-17. évi Horizont 2020 Információs és Kommunikációs Technológiák munkaprogramot, amely több, mint 1,5 milliárd EUR támogatást irányoz elő közel 50 kutatási és innovációs témára. Az IKT pályázat témái között megjelennek a komponensek és rendszerek, a jövő internethez kapcsolódó technológiák, a tartalommal kapcsolatos technológiák (big data, média és kreativitás, nyelv, oktatás és tanulás, interfészek, játék-technológiák), a robotika, a mikro- és nanotechnológia, a fotonika, a dolgok internete (IoT), valamint célzott nemzetközi együttműködések.
A Horizont 2020 struktúrájából eredően, ezek mellett a társadalmi kihívások, illetve a kiváló tudomány pillérek egyes munkaprogramrészeiben, valamint más kapcsolódó programokban is számos ICT-orientált felhívás nyílt meg (pl, jövőbeni technológiák, infrastruktúra, egészségügy, energia, intelligens városok, közlekedés, agrár- és élelmiszeripar, biztonság, stb.)
Az ICT témájú pályázatok áttekintésének elősegítésére az Európai Bizottság idén is publikálta az IKT a Horizont 2020-ban útmutatót, amely kiváló áttekintést kínál a 2016-17. évi ICT orientált pályázati témákról.


ICT ESEMÉNYNAPTÁR
Magyarországon

2015. december 3.
2015. december 4.
Külföldön

2015. nov. 30
Brussels, Belgium
2015. dec. 1
Brussels, Belgium
2015. dec. 1
Brussels, Belgium
2015. dec. 1-2
Berlin, Germany
2015. dec. 3
Brussels, Belgium
2015. dec. 7
Brussels, Belgium
2015. dec. 9
Rome, Italy
2015. dec. 11
Brussels, Belgium
2016. jan. 13
Paris, France
2016. jan. 14-15
Brussels, Belgium
2016. jan. 18
Brussels, Belgium
Info and Networking Day on: H2020 ICT-22-2016 Technologies for Learning and Skills and H2020 ICT-24-2016 Gaming and gamification
2016. jan. 20
Brussels, Belgium
2016. jan. 25
Brussels, Belgium
Information day on FET-Open and FET-Proactive calls
2016. jan. 26-27
Strasbourg, France
2016. feb. 22-25
Barcelona, Spain
2016. feb 23-25
Nürnberg, Germany
2016. már. 1-2.
Brussels, Belgium
2016. már. 14-18
Hanover, Germany


Horizont 2020 ICT Event - Lisszabon - videofelvételek elérhetők
Több mint 6000 európai informatikai és kommunikációs kutató és innovátor vett részt a 2015. október 20-22-én Lisszabonban, az EU Bizottság Kommunikációs Hálózatok, Tartalom és Technológia (DG CONNECT) főigazgatósága által szervezett ICT konferencián. A konferencián bemutatták a Horizont 2020 2016-17. évi ICT munkaprogramját, felhívásait, valamint az a Horizon 2020 többi területén - társadalmi kihívások, jövőbeni és feltörekvő technológiák - megjelenő ICT témájú felhívásokat is. A rendezvényen 150 kapcsolatépítő szekcióra és 4400 személyes partnerkereső találkozóra is sor került.
A rendezvény szakmai szekciói - beleértve a felhívásokkal kapcsolatos, szakmai elvárásokat bemutató tájékoztató szekciókat is - a rendezvényt követően is megtekinthetők videofelvételről, így azok hasznos támpontot jelenthetnek a pályázni szándékozó szervezetek felkészüléséhez.
ICT 2015 előadások videón::https://ec.europa.eu/digital-agenda/en/webstreams-ict2015 
Az ICT 2015 honlapja:
 http://www.ec.europa.eu/digital-agenda/ICT2015 
Az ICT 2015 twitteren:
 https://twitter.com/ICT2015eu 
Résztvevői, pályázói profilok, projektötletek:
 
https://www.b2match.eu/ict2015/
 
https://ec.europa.eu/digital-agenda/events/cf/ict2015/browse-persons.cfm



Partnerkeresés
Ideal-ist partnerkereső
Az Ideal-ist megújult felületen kínálja az ICT specifikus partnerkereső szolgáltatását, mely célzott, az ICT felhívásokban, vagy a Horizont 2020 egyéb területein megjelenő, ICT tartalmú kutatási témákra összpontosít. A szolgáltatás minőségbiztosítási rendszere biztosítja, hogy kizárólag a felhívás témáinak megfelelő partnerkeresések indíthatók. A rendszeren keresztül partnert és koordinátort is lehet keresni. A szolgáltatás Európa szerte népszerű, gyakran a partnerkeresések megjelenésének napján rátalálnak a projektekhez szükséges kompetenciákra, így célszerű azokra gyorsan reagálni. Ezt elősegítendő:
  • A Horizont 2020 ICT nemzeti kapcsolattartók által működtetett partnerkereső szolgáltatás:
    http://www.ideal-ist.eu
  • A pályázati időszakokban az Idealisten és egyéb csatornákon beérkező partnerkeresésekről időszakos email összefoglalókat küldünk. Feliratkozáshoz, kérem jelezze igényét központi emailcímünkön: info@ist.hu.
Néhány jelenleg nyitott partnerkeresés:


TOVÁBBI KÉRDÉSEK?
Forduljon bizalommal az EU ICT program hazai kapcsolattartóihoz: 
Németh Edina – Bottka Sándor
 
Email:
 info@ist.hu, Tel.: 06-70-221-0387 

Szívesen vennénk ha levelünk továbbításával felhívná szakmai kapcsolatai figyelmét az ICT hírekre, rendezvényre!"

Thursday, November 26, 2015

EuroSDR Távtanfolyamok RPAS, GI szabványok, 3D városmodellezés és SAR térképészeti alkalmazások témakörben

A mai postámból. Az EUROSDR közérdekű felhívása továbbképző e-tanfolyamokról:

"Dear colleagues,

The 2016 series of e-learning courses from EuroSDR is open for registration:


Topics of four e-learning courses will be introduced during the seminar hosted by the University of Warsaw from 7th to 8thMarch 2016.

Two-week e-learning courses are scheduled from March to June 2016:
  • RPAS in land survey – theory and practice (14 – 25 March 2016)
Tutors: Dr.-Ing. Görres Grenzdörffer, University of Rostock & Dr.-Ing. Michael Cramer, University of Stuttgart
·         International standards for geographic information (4 -15 April 2016)
Tutor: Prof. Wolfgang Kresse, University of Applied Sciences, Neubrandenburg
  • 3D city modelling (18 -29 April 2016)
Tutors: Prof. Jantien Stoter, MSc. Ravi Peters, Dr. Hugo Ledoux, Delft University of Technology
  • Synthetic aperture radar for mapping applications (16 -27 May 2016)
Tutor: Prof. Olaf Hellwich, Technical University Berlin

EduServ courses can be followed over the Internet from any location and require about thirty hours of online study. 

Course fees are: €600 for 1-2 courses, and €700 for 3-4 courses (participation at the pre-course seminar is included).
Fee for attending only the seminar: €100

You can find more information on our website and on the leaflet enclosed:

We hope to welcome you at our 2016 series of e-learning courses.

Kind regards

Ing. Markéta Potůčková, Ph.D."